augusti 23, 2011

FOTD: Testar Cut Crease

Ledig i dag efter att ha jobbat alldeles för mycket. Ingen tid till sminkningar eller annat sen i fredags- tråkigt!
Nu kliade det dock i fingrarna och bestämde mig för att prova på en cut crease- sminkning. Hittade en random you-tube tutorial som verkade passa vad jag letade efter, det såg jävlig lätt ut när hon gjorde det...tyckte resultatet blev helt okej, men jag inser att det krävs lite övning.

Jag hade inte heller nån tejp hemma (jag är tydligen inte den som slår in presenter) så jag använde den klistriga delen på Post-it lappar. Funkade finfint! Värsta McGyvern.



Ögon:

Urban Decay Primer Potion
MAc Paint pot Painterly
Mac eyeshadow Blanc type
Mac eyeshadow Courdoroy
Mac eyeshadow Kid
Mac eyeshadow Shroom
Mac Fluidline Blacktrack
Mac Eye brows Fling

 H&M Solid Black eyeliner
Maybelline The Falsies waterproof Brownish Black


Ansikte:

Mac Pro Longwear foundation NW20
Mac Pro Longwear concealer NW20
Mac Mineralize skinfinish natural medium
Mac Peachykeen blush
Elf Mineral Glow Bronze

Läppar:

Mac Fanfare lipstick



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad när du kommenterar, jag svarar i samma tråd- blir enklare så!