augusti 25, 2011

MAC 109 Small contour brush

MAC 109 Small contour brush
Här har vi en favorit bland mina borstar, en sån som jag sträcker mig efter varje dag. 109 är en liten, rund, tät borste med svarta gethår. Jag använder den till contouring, rouge och till mina Skinfinishes från MAC.
Jag har sett att många använder den till att buffa på flytande foundation också, men jag har aldrig prövat- för om det funkar måste jag ju ha två!

Enda nackdelen är att den tappar lite hår.  Det verkar vara ett generellt problem med den här borsten- särskilt när man använder flytande produkter, för mig är det dock inget problem. Vi snackar kanske om två-tre hår i veckan, i varje fall med min borste.

MAC 109 Small contour brush finns att köpa på Mac cosmetics och Kicks för ca 355 kr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad när du kommenterar, jag svarar i samma tråd- blir enklare så!