augusti 16, 2011

Too Faced Pure Bronze- ett New York-fynd


Snacka om att man är bloggskadad. När jag var i New York i maj vandrade jag in på Nordstrom Rack vid Union Square- ett outlet där det bland annat finns kosmetika till bra priser. När jag såg den här lilla burken kom jag i håg att Beleza tyckte den var grym och plockade på mig ett eget exemplar. För 9 dollar! När jag kom hem och kikade på Matas här i Malmö där de säljer Too Faced såg jag att det kostade 390 spänn där...whoa! Rätt bra fyndat!

Det skadar inte heller att Beleza hade rätt heller, det är verkligen vrålsnyggt. Jag använder det nästan som en highlighter på kindbenen, för det är lite för skimrigt att ha någon annanstans, särskilt om man som jag är lite blankare i nyllet på sommaren och skimmer bara förvärrar hela grejen. Jag vet att det låter paradoxalt, men jag kommer troligen använda detta mer i vinter för att borsta lite liv i trött, matt vinterhud.

Too Faced Pure Bronze

Swatch (och en weird hand/arm)

 Kan förresten rekommendera ett besök på Nordstrom Rack, såg en massa andra Too Faced-prylar där samt Smashbox och Stila. Jag såg eventuellt  Leopard Love Complexion Perfection Trio för 9 dollar också, men jag vill helst inte tänka på det nu när jag åkte hem utan...omvänd köpångest.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad när du kommenterar, jag svarar i samma tråd- blir enklare så!