september 25, 2011

Dag 3. Använder du smink varje dag?

Oj, detta var lite hetsigt att hänga med i när man jobbat hela helgen. Bra där. For the record. I går publicerade jag inlägget 23.30. I god tid alltså.

Nej, varje dag skulle ju nästan vara omöjligt, men visst är det ofta. Innan sminkade jag mig aldrig när jag skulle till jobbet (har ett icke sÃ¥ glamouröst jobb) men det gör jag nu för att slippa se ett glÃ¥migt ansikte i spegeln hela tiden. Om jag bara ska vara hemma sÃ¥ sminkar jag mig inte, om inte exprimentlustan faller pÃ¥. Jag tycker verkligen inte att det är sÃ¥ himla nödvändigt att sminka sig ofta- men grejen är ju att det är sÃ¥ kul!

Omsminkad och glad i Nicaragua
När jag har varit ute och rest under längre perioder (5 respektive 4 mÃ¥nader) har jag inte sminkat mig alls, även om jag haft med mig grejer. Det är himla skönt ocksÃ¥! DÃ¥ kan man gnugga sig som fasen i ögonen hela dagarna utan att det blir katastrof. Synd bara att det är lite svÃ¥rt att lägga av med den vanan när man är välsminkad pÃ¥ hemmaplan igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad när du kommenterar, jag svarar i samma tråd- blir enklare så!