oktober 03, 2011

ELF Hit list

Eyes lips face eller ELF är ett amerikansk kosmetikaföretag som säljer produkter till väldigt låga priser. Vissa grejer är rent ut sagt skit, men andra är hur bra som helst. Tänkte visa upp mina favoriter än så länge ( jag har inte provat de nyare produkterna ännu). I ett senare inlägg kommer jag visa de produkter jag tyckte minst om.

ELF Mineral Booster Sheer är ett löspuder som ska appliceras över din mineralfoundation. Jag använder den mest som ett vanligt löspuder när jag vill ha ett lite mer täckande resultat. Pudret kommer i en stor burk (17,86 g) med sifterlock.


Kostar 51,05:- för 17,86 g eller 35,74:- för 4,86 g på http://www.eyeslipsface.co.uk
 
ELF Mineral Booster Sheer

ELF Mineral Booster Sheer
ELF Mineral Glow Bronzed har fått mycket kärlek den här sommaren. Det är ett löst solpuder som är helt matt, kommer i en likadan burk som Mineral Booster.  Färgen är också riktigt bra eftersom den inte har något rött i sig så den passar min kalla hudton utmärkt. Den är alldeles lagom mörk också, men är man alldeles för tung på handen med detta ser det ändå såklart onaturligt ut. Jag föredrar att applicera detta med en duofiberborste.

Kostar 51,05:- för 17,86 g eller 35,74:- för 4,86 g på http://www.eyeslipsface.co.uk

ELF Mineral Glow Bronzed

ELF Mineral Glow Bronzed
ELF Studio Blush i Passion Pink: Ett knallrosa matt rouge i en liten svart, dosa med spegel i locket. Med det här får man vara otroligt lätt på handen, för det är verkligen knallrosa-  men med det här på kinderna ser jag ut som jag pulsat i snön några timmar en kall vinterdag.

Kostar 35,74:- på http://www.eyeslipsface.co.uk
ELF Studio Blush Passion Pink

ELF Studio Blush Passion Pink
ELF Studio Cool Bronzer är egentligen inte min favorit utan Golden Bronzer är snäppet vassare. Min dosa är tyvärr slut så Cool Bronzer får posera på bild istället. Golden Bronzer har fyra färgfält som man sveper i hop till en lätt, skimrig bronzer. När jag säger skimrig menar jag att man får en liten lätt glow- man ser inte ut som en glitterbomb. Dessutom är färgen ganska skir så den passar blekfisar utmärkt eftersom man lätt kan bygga upp intensiteten.

Kostar 35,74:- på http://www.eyeslipsface.co.uk
ELF Studio Cool Bronzer

ELF Studio Cool Bronzer
ELF Studio Powder Brush är en favorit hos många. Det är supermjuk och tät borste i taklon som kan användas till mycket. Jag använder den både till flytande- och mineralfoundations, samt vanligt puder.

Kostar 35,74:- på http://www.eyeslipsface.co.uk
ELF Studio Powder Brush

ELF Studio Powder Brush

ELF Studio Powder Brush
Nu är jag sugen på att prova Studio Matte Lipcolor,  Studio Cream Blush och Studio Cream Eyeshadow. Vilka är dina favoriter?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad när du kommenterar, jag svarar i samma tråd- blir enklare så!