oktober 02, 2011

Dag 10. Vilken är din favoritconcealer?

Just nu är favoriten Pro longwear från MAC. Den är tunn så den passar riktigt bra under ögonen, där jag först och främst behöver lite extra täcking. När den torkat sitter den som berget hela dagen. Den kommer i en liten glasflaska med punp, vilket känns väldigt hygienskt (till skillnad från Studio sculpt som står bredvid). Problemet är bara att det är nästintill omöjligt att få ut en lagom mängd. Oftast blir det att mann får ut tre gånger mer, vilket känns som ett slöseri med produkt.

Jag applicerar helst concealer med fingrarn, eftersom jag ännu inte hittat en borste som gör jobbet lika bra. Om jag använder en borste använder jag en fluffig blendingborste- som MAC 217.
 
Nästa gång provar jag gärna Make Up Forever Full Coverage

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad när du kommenterar, jag svarar i samma tråd- blir enklare så!