oktober 20, 2011

Dag 28. Var hittar du inspiration? T.ex Youtube, tidningar, bloggar, kändisar…

Utan tvekan, först och främst från alla fantastiska bloggar jag läser, särskilt Purity har fina tutorials som är lätta att följa. Det händer också att jag letar videotutorials på YouTube, men de som är bra är inte alltid lätta att hitta (ofta för mycket snack och för lite verkstad). Jag gillar bland annat Pixiwoo, Lisa Elridge och MakeupGeek.

Kändisar är jag i stort sett helt ointresserad av och letar inte inspiration där, även om man kan av en slump komma över nån fantastisk bild på en tjusig donna (eller dude!) som inspirerar.

Ibland kommer inspirationen från vackra kosmetika-kampanjbilder, men det behöver ju inte vara så pretentiöst, i bland kommer den bästa inspirationen från tjejen med blått läppstift som sitter mittemot på linje 3 mot Solbacken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad när du kommenterar, jag svarar i samma tråd- blir enklare så!