november 21, 2011

Recension: Proclé Cleansing Milk


För ett tag sen fick jag hem tre produkter från Proclés nya rengöringserie och nu känner jag att det är dags för lite recensioner! Först ut är Cleansing Milk.

Så här står det om produkten:

Proclé Cleansing Milk är en rikt krämig men mild rengöring som löser upp smink och orenheter utan att orsaka någon irritation. Innehåller ämnen som underhåller vävnaden och motverkar effektivt UV strålning. Idealisk för känslig hud, men passar alla olika hudtyper.

Om man börjar med själva förpackningen så kommer Cleansing Milk i en cylinderformad plastflaska med snäpplock. För att öppna flaskan ska man trycka på den lila knappen. Jag har aldrig sett den typen av förpackning innan och det tog ett par frustrerande försök innan jag fattade galoppen. Förpackningen är fin, men det svarta locket känns lite "plastigt" och sitter inte fast utan går att snurra på.

Jag brukar själv inte köpa rengöringar av den här typen- jag föredrar löddrande varianter, men den här är faktiskt en ganska trevlig bekantskap. Produkten känns nästan lite mer som en gelé än en "mjölk" (??) när jag masserar in den. Doften är himla trevlig också- fräsch och mild. Den klarar inte av att få bort min makeup, även om jag kör i två omgångar finns det fortfarande en del smink kvar. Det har blivit så att jag använt denna dagar då jag inte har sminkat mig, eller på morgonen- då funkar den fint. Huden känns ren och mjuk.

Proclé Cleansing Milk är alltså tyvärr ingen höjdare på det där med sminkborttagning men gillar du denna typ av rengöring och inte använder så mycket smink (som jag) kan detta vara ett fint budgetalternativ.
 
200ml kostar 75 kr och finns att köpa på vissa CA Maxi , Coop Forum och  www.nelly.com, www.eleven.se, www.baressoshop.se, www.beautyplanet.se med fler.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad när du kommenterar, jag svarar i samma tråd- blir enklare så!