november 22, 2011

Recension: Proclé Face Wash


Nästa av Proclé-produkterna att recenseras är Face Wash.

Såhär står det om produkten:

Proclé Face Wash ger ett rikt lödder som skonsamt och grundligt rengör huden genom att ta bort djupt rotad smuts.
Innehåller 200 ml, 75 SEK

Face Wash kommer i samma cylinderformade plastflaska som Cleansing Milk, en rätt bra flaska med en klurig kork, som man behöver vara lite smart för att öppna. Så jag hade lite problem.

Själva produkten är en genomskinlig gel med samma goda milda doft som övriga serien. Proclé själva beskriver den som "rikt löddrande" men detta kan jag inte riktigt hålla med om. Jag har faktiskt svårt att få upp nåt lödder även om jag gnuggar runt som en galning. Men jag kan förlåta detta eftersom jag faktiskt lyckas få bort allt mitt smink (inklusive ögonmakeup) med två omgångar med en liten klick produkt.

Detta är nog min favorit i serien, den gör det den ska och den luktar gott. Min ganska känsliga hy kommer också fint överrens med den. Och precis som Cleansing Milk är den också mycket överkomlig i pris.

200ml kostar 75 kr och finns att köpa på vissa ICA Maxi ,Coop Forum och www.nelly.com, www.eleven.se, www.baressoshop.se ,www.beautyplanet.se med fler.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad när du kommenterar, jag svarar i samma tråd- blir enklare så!