juli 03, 2012

Recension: Cliniderm Tan Boosting Protection & Active Defence Sun Face Cream


Solskydd är något som juni inte direkt krävt på en högre skala, men när jag var uppe i Norrland fick jag faktiskt möjlighet att ta fram flaskorna för för första gången (go figure). Jag hade med mig krämer från Cliniderm, bilden ovan visar en tub med Active Defence Face Cream spf 15 men recensionen avser samma kräm med spf 30. Här har jag skrivit lite om produkterna när de landande i brevlådan.

Tan Boosting Protection har spf 15 vilket funkar ganska bra för mig om solen inte är alltför stark. En utlandsresa kräver minst 30. Den här krämen ska öka hudens egna melaninproduktion för att förstärka och förlänga hudens solbruna färg, den innehåller alltså ingen BUS som jag först trodde. Efften av den här ökade melaninproduktionen kan jag inte riktigt uttala mig om men krämen känns väldigt lätt och återfuktande. Plus för att den inte innehåller parfym! Flaskan är också väldigt smart. En nackdel är att den är ganska dyr- en solkräm ska appliceras rikligt och då räcker den här flaskan inte så länge.

150ml/189 pix.

Active Defence Sun Face Cream Spf 30. Jag har generellt i min solkarriär kört enklaste vägen och bara tjoffat på kroppskrämen i ansiktet och hoppats på det bästa- inte smart. Ofta ser man ut som en smörboll och finnar kommer ofta smygande. Aldrig mer! Den här krämen känns precis som en vanlig hudkräm och går snabbt in i huden. Den täpper inte till porerna alls! Fint! Den ska även motverka åldertecken men sånt är så otroligt svårt att uttala sig om.

50ml/149 pix

3 kommentarer:

  1. Kul att höra vad du tycker! Jag ska också ta mig samman och recensera Tan Boostern snart :)

    SvaraRadera
  2. Va roligt Lina att du gillar produkterna! Vi hoppas på mer sol i sommar så du får mer använing för produkterna! Trevlig sommar /Cliniderm

    SvaraRadera
  3. Var köpte du produkterna? Med vänlig hälsning, Emma

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad när du kommenterar, jag svarar i samma tråd- blir enklare så!