november 03, 2012

Pressfrukost: Kiehl's

På fredagsmorgonen släpade jag mig upp mycket tidigare än vad jag egentligen önskade för att gå på pressfrukost på Åhléns City. Det amerikanska hudvårdsmärket Kiehl's har äntligen kommit till Malmö! Kiehl's är ett sånt där märke som jag sneglat på och älskat lite sådär på avstånd under längre tid och det känns underbart att det nu är mycket mer tillgängligt i Sverige.

Kiehl's inrättades redan 1851 som ett klassiskt apotek i East Village, NY och det finns fantastiskt nog en butik där än i dag! Det får nog bli ett stopp där under nästa New York-resa.

( Ber på förhand ursäkt för hemska, hemska mobilbiler- kameran glömdes hemma i morgontröttkoman)


Efter vi huggit in på den goda frukosten (och ett glas skumpa- innan halv nio, har inte hänt sen studenten- heja!) fick vi ta del av en presentation av märket från Rikke Eriksen som är scandinavian product manager för Kiehl's.



Efter presentationen gick vi bananas på hyllorna och klämde på det mesta. Jag blev väldigt sugen på de nya parfymerna som nyligen lanserats och efter att ha sniffat på min arm under resten av dagen, så får nog någon av dem flytta hem till mig i framtiden. Övriga produkter saknas helt parfym.





Till julen kommer en av Kiehl's populäraste produkter Creme de Corps i en limited edition-utgåva. De knalliga förpackningarna har designats av Kenny Scharf, en popkonstlegend från New York. Inte nog med att de är superfina- 100 % av intäkterna går till Amazon Conservation Teams ACT för Kids programme.


Kiehl's har inga färdiga julboxar utan man har en möjlighet att skapa såna här tjusiga lådor med vad man själv själv önskar ha i. Jag hittar gärna en sån här under granen i jul (host, host!)

Ännu en storsäljare, Kiehl's lip balm #1



Bland hårprodukterna hittade jag en hårolja utan silikoner- praise the lord! DEN är jag jättesugen på att pröva. En riktigt bra sak med Kiehl's är att de är mycket generösa med produktprover. De har som policy att alltid ge kunden minst tre prover vid besöket, oavsett om de köper något eller inte. De litar på att folk kommer komma tillbaka när de väl får pröva ordenligt. Uppfriskande attityd!


 Ett helt gäng reseprodukter!


Ultra Facial Cream- ännu en kändis. Denna norpade jag hem prover på för denna har jag velat prova sen tidernas begynnelse ungefär.

Om jag nu har varit sugen på att pröva Kiehl's får jag verkligen en chans att göra det framöver, för goodiebagen vi fick var sannerligen välfylld. Kändes som julafton! Den var så fin att den får ett eget inlägg!

2 kommentarer:

  1. Ser himla fint ut! Måste bebben koma ut, så att jag också kan åka till Malmö snart ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja gör't! Visst släpper de en bebis-serie snart också!? Inte för att bebisar behöver sånt, men mammor kan ju behöva shoppa ;)

      Radera

Jag blir jätteglad när du kommenterar, jag svarar i samma tråd- blir enklare så!