november 04, 2012

This or that make up tag

Den här utmaningen har jag sett på ett par ställen de senaste dagarna tänkte att det kan vara en bra sysselsättning så här på en söndag. Here goes.

Rouge eller solpuder?

Rouge, rouge, rouge! Jag älskar rouge och använder kroniskt för mycket av den varan. Solpuder använder jag mer sporadiskt under vår och sommaren men jag känner att det sällan blir bra när jag är som blekast.

Läppglans eller läppstift?

Återigen ingen tvekan alls. Läppstift. Jag kör med alla färger men trivs nog bäst i lite höstiga, mörka läppar. Läppglans använder jag nästan inte alls.

Läppbalsam/cerat eller läppsmör?

Jag använder inte klassiska cerat och är värdelös på att smörja in läpparna regelbundet. Jag försöker smörja på kvällarna och då vill jag ha ett "läppsmör" med riktigt vårdande ingredienser

Matta eller skimrande ögonskuggor?

Svårare. Jag använder gärna matta och skimriga tillsammans. Men jag säger nog skimriga i alla fall eftersom de är finare att titta på :)

Gel, kräm, flytande eller kajal (eyeliner)?

Jag började använda flytande eyeliner redan i sjuan och känner mig mest bekväm med såna men det blir grymt mycket snyggare med gel. Penna använder jag aldrig på övre fransraden.


Foundation eller concealer?

Foundation helt klart. Jag tycker den räcker för att dämpa de flesta blemmor tillräckligt och lite mörka ringar under ögonen ger ju bara ansiktet lite karaktär- eller hur :D

Flytande- eller puderfoundation?

Här är valet lätt också. Har ännu inte hittat en puderfoundation som passar mig så det blir helt klart flytande. Men jag är hemskt sugen på att pröva GloMinerals Pressed Base, kanske kan den få mig att ändra mig på den punkten.

Neutrala eller dramatiska ögon?

Jag gillar neutrala dramatiska ögon! Jag föredrar helt klart den naturliga skalan men det behöver ju inte innebära att man bara kör lite beigt på ögonlocket. Färg är kul och jag leker gärna runt med lite starka färger men jag har hellre färg på läpparna.

Vattenfast eller icke vattenfast?

Oklart vad frågan avser, men jag har ganska rinniga ögon och gillar därför vattenfast mascara och eyeliners som tål en hel del stryk. Men de är ju jobbiga att ta bort!

Puder- kräm- eller flytande highlighters?

Hm. Min favorit är ju Lightscapade från MAC (puder) men jag gillar och använder alla varianter för olika tillfällen.

Jag kommer inte ihåg vilka som redan gjort utmaningen, men ni som inte har gjort den och känner er manade kan ju hänga på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad när du kommenterar, jag svarar i samma tråd- blir enklare så!