november 07, 2012

Urban Decay Vice Palette + swatches

 .
Den här godingen tog min snubbe med sig hem från New York i söndags- Urban Decay Vice Palette! En riktigt stor, härlig palett men hela 20 ögonskuggor (0,8g st) som alla är helt nya och exklusiva för paletten. Jag gillar att det är en bra blandning mellan neutrala och riktigt starka färger. De flesta skuggorna är skimriga, men det finns även ett par matta och ett par glittriga.

Skuggorna kommer i en ganska stor, lila palett (Bredd 14cm, längd 18cm höjd 2cm) med Urban Decay loggan i upphöjd "diamant" på locket. Ytan känns lite gummiaktig som på Nars-förpackningarna och den har en tendens att samla på sig fingeravtryck som attan. Öppnar paletten gör man genom att trycka på knappen på framsidan så glider locket upp lite sådär snyggt- ingen risk att paja naglarna här alltså. Överlag känns paletten riktigt gedigen.

I paletten ingår även en double-ended ögonskuggspensel- just när jag tog bilderna råkade den ligga på tork men den är i princip samma som den som kom med Naked 2-paletten. Möjligtvis är denna penseln lite bättre då blending-delen inte är lika kompakt som den andra.

De flesta skuggorna verkar ha bra pigmentering och kvalité förutom glittriga Jagged och Provocateur. Båda är otroligt smuliga på nåt skumt sätt och vill inte riktigt färsta vid huden utan glider mest runt- mycket konstiga! Några spontana favoriter är Unhinged, Blitz, Penny Lane och Armor.

Urban Decay Vice Palette kan du hitta på bl.a Look Fantastic och den går loss på ca 42 pund. Den är slutsåld på Beautybay och är alltså en limited edition, så om ni är sugna föreslår jag att ni hugger till ganska snart :)

 





4 kommentarer:

  1. Helt perverst fin! Jag kan nog inte stå emot länge till...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Köp! Jag tror inte att du kommer ångra dig :)

      Radera
  2. Jag vill också ha denna, nuuuuuu hahaha. Åååå så fin den är!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är den! Det är bara att hugga ett ex :)

      Radera

Jag blir jätteglad när du kommenterar, jag svarar i samma tråd- blir enklare så!