februari 27, 2013

Bästa kompisen för dåliga hårdagar i nya varianter!



Åh, Batiste how I love thee. Jag försöker undvika att tvätta håret så ofta men gör ofta misstaget att tänka "det håller en dag till utan att se jävligt ut" för att sen märka att det faktiskt är alldeles för fett. Då finns det gärna ingen som helst tid till en hårtvätt. DÅ älskar jag att ha en (eller flera) av det här torrschampoot hemma.

Nu har Batiste släppt två nya varianter; Graffiti och Paisley!
Graffiti har toppnoter av lime, grapefrukt, svartvinbär. Mellannoterna är jasmin och och lilja samt basnoter av kokos, cederträ och sandelträ.

Paisley har toppnoter av citrus, äpple och grape, mellannoter av jasmin, äpple och ros samt basnoter av vanilj, karamell och mysk.



Jag har fått hem Graffiti-varianten för att testa och jag gillar verkligen designen på flaskan och den doftar riktigt gott! 200ml kostar 79kr.






2 kommentarer:

  1. Jag gillar verkligen detta, men tycker det fräschar upp som bäst om man ändå ska ha håret uppsatt t.ex. Med utsläppt hår känns det som att torrschampo inte riktigt räddar riset...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt klart- jag har håret uppsatt för det mesta ivarjefall. Utsläppt hår blir helt klart inte som "nytt" men helt klart bättre än innan. Och ofta får jag bättre volym i rötterna :)

      Radera

Jag blir jätteglad när du kommenterar, jag svarar i samma tråd- blir enklare så!