februari 12, 2013

Recension: Kiehl's Creme de Corps


Den här ikoniska kroppskrämen från Kiehl's har jag velat pröva hur länge som helst, och till min stora lycka hittade jag den här i goodiebagen när Kiehl's öppnade på Åhléns i Malmö i höstas. Och jag blev inte besviken! 

Creme de Corps är en ganska tjock, vaniljfärgad kräm som kräver några skak innan den vill komma ur flaskan. Den större storleken (500ml) har en pump och det hade verkligen varit att föredra. Flaskan är ganska enkel men jag tycker den är riktigt snygg.

Krämen är helt oparfymerad, vilket är lite nytt för mig då jag oftast föredrar kroppskrämer som doftar av nåt mumsigt. Den har ju dock en svag doft som i min näsa känns lite för "oparfymerad ACO-kräm från Apoteket" om ni förstår. Det gör ni säkert inte. Men det luktar lite oglamouröst. Den stora bonusen är ju att den inte krockar med eventuell parfym!

Återfuktningen den här lilla rackaren sitter inne med är däremot inte oglamorös. Den känns riktigt härlig på huden och känns otroligt rik utan att känns klibbig eller fet på huden. Jag brukar bli torr på benen och armarna under vintern men det har inte synts till i år ännu, mycket trevligt. Creme de Corps har gjort mig till en riktig mjukis! Den är ju ganska dyr så det är inte säkert att den hittar tillbaka till min badrumshylla på en gång, men det är verkligen inte sista gången vi ses. Det vet jag.

Priset ligger på ca 270 kr/250ml och du hittar den på Åhléns i Malmö, Göteborg och Stockholm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad när du kommenterar, jag svarar i samma tråd- blir enklare så!