mars 17, 2013

Kiehl's Aromatic Blends Vanilla & Cedarwood


Jag skulle köpa en födelsedagspresent till min mamma på Kiehl's för någon vecka sedan och då lyckades jag även köpa en liten present till mig själv (oj!). Kiehl's Aromatic Blends är en body spray men jag skulle vilja säga att styrkan är mer som en eau de toilette- jag kan känna doften större delen av dagen. Den finns i fyra olika dofter men den jag föll för var den otroligt mumsiga Vanilla & Cedarwood. Den har en tung söt, vaniljton men kombinerat med cederträ blir det en mer mogen och sexig doft- varmt och träigt på något sätt. 
 

"Vanilla & Cedarwood: A seductive fusion of Ugandan Vanilla and Cedarwood, heightened with a hint of iris, which gives way to rich amber.  The creamy vanilla in our blend owes its unique aromatic character to the exotic vanilla orchid grown on small, sustainable farms in Uganda.  This warm and sensual aroma was fused with smoky Cedarwood to add a complex, balsamic character - reminiscent of tobacco farms in the southern United States" (Kiehls.com)

Finns inga ord för hur besatt jag är av denna just nu, men jag kan inte sluta sniffa mig själv! Är så sugen på att skaffa bodylotion och showergel i samma doft.

Kiehl's Aromatic Blends kostar ca 515kr/100 ml och du hittar den på Åhléns i Sthlm, Gbg och Malmö.

3 kommentarer:

  1. Svar: Jaaaa, känns bra att jag inte behöver vänta så länge :) Otålig ;) hehe

    Hoppas ni slipper den där stormen! Vi vill ju ha vår nu! I alla fall jag :)

    SvaraRadera
  2. Men hallå, du är tillbaka och jag har missat det helt och hållet - HEEJ! :D Jag tycker att det händer rätt ofta att man letar efter någonting till någon annan och så hittar man någonting åt sig själv :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Heej!! Jo´rå!! Blev helt överrumplad av flyttkaos och långt efter var inredning det enda viktiga- men nu är bloggen i gång igen :)

      Radera

Jag blir jätteglad när du kommenterar, jag svarar i samma tråd- blir enklare så!