mars 01, 2013

Recension: Amika Nourishing Hair Mask


















Den här inpackningen från Amika fick jag hem för ett tag sedan och har haft god tid att se vad den går för. Jag har använt den både korta omgångar i duschen samt under en handduk i bastu under minst en timme.

Så här står det om produkten:
  
"Amika Nourishing Hair Mask är en väldoftande, vårdande och återuppbyggande inpackning som innehåller rldens mest näringsrika bär, havtorn (Obliphica) från Sibirien. Havtorn är extra rikt på c-vitamin och omega-7 som påverkar håret positivt.
Amika Nourishing Mask förseglar kluvna toppar och ökar elasticiteten hela vägen ner till roten samtidigt som den ger håret en silkeslen känsla och är naturligt färgbevarande"

Inpackningen kommer i en snygg orange burk som känns ganska matt vilket gör att locket till går hyfsat lätt att öppna även med blöta händer. Men som med alla burkar är det inte den inte optimal att stå och fippla med i duschen- fler inpackningar i tuber tack!

Doften är fräsch och lite blommig och dröjer sig kvar en aning i håret efter tvätt, vilket är trevligt. Killen brukar kommentera att håret luktar gott flera dagar efter! Ett annat stort plus är att den inte innehåller sulater, parabener, konstgjorda färger eller något animaliskt. 

 Själva produkten är en ganska lös och hal kräm som känns väldigt lätt i håret. Håret känns inte nedtyngt efter användning, vilket är bra eftersom mitt torra men tunna hår kan bli efter en inpackning men tyvärr inte heller särskilt återfuktat. Jag vet inte om jag tycker att det är någon fantastisk inpackning men för priset av 269 kr för 260ml (hos bl.a Eleven) hade jag förväntat mig en aning mer. Jag behöver lite mer kräm för mitt torra hår helt enkelt.

1 kommentar:

  1. Låter intressant, ett nytt märke för mig.
    Håller med om förpackningen, bättre med tuber.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad när du kommenterar, jag svarar i samma tråd- blir enklare så!