maj 22, 2013

Kicks Professional BB Cream Brush


Jag var nog inte den enda som blev nyfiken på Kicks BB Cream Brush när Kicks släppte en helt ny borstserie för ett tag sedan. Jag tyckte att den påminde mycket om Shiseidos Foundation Brush men eftersom jag inte har båda kan jag inte jämföra med den, tyvärr. Men de ser otroligt lika ut på bild i varje fall :) Någon som har båda?

BB Cream Brush är en kompakt, något snedställd, syntetisk borste både för BB Creams och foundations. Överlag verkar borsten ha fin kvalitet för det låga priset och jag älskar de svarta handtagen och de silvriga "kolvarna"(någon som vet vad svenska motsvarigheten till 'ferrule' är?) som gör att den passar fint i hop med MAC- och Sigmaborstarna.

Det som slog mig direkt när jag fick hem den var hur otroligt liten den är. Nedan är en jämförelse med en Sigma Flat Top Kabuki. För mig funkar inte den här att applicera foundation med, men det kan ju vara en smaksak. För mig känns den för liten och för kompakt för att det ska bli jämnt. Den har i stället fått agera rougeborste- passar perfekt för att placera och tona ut cremerouge!

Pris: 129 kr

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad när du kommenterar, jag svarar i samma tråd- blir enklare så!