maj 06, 2013

MAC Cosmetics-event i Sthlm

 
I fredags var jag på ett fantastiskt event med MAC Cosmetics! Efter att ha snurrat runt en aning på Centralstationen och gått fel ett par gånger (tack gode gud för GPS i telefonen...) fick jag checka in på det otroligt tjusiga Nobis Hotel på Norrmalmstorg. Redan i badrummet blev jag exalterad över de fina Byredoprodukterna på handfatet!
 

Klockan fem samlades jag och ett femtontal andra bloggare/journalister vid den nya MAC-disken på NK, självklart var man tvungen att klämma på nästan allting! Där tog Berit Dottone (PR & AR Manager Nordic) och Julie emot oss och vi fick veta att den nya disken är Sveriges första PRO-disk. Tyvärr kommer de inte få in alla PRO-produkterna men kommer ha samma sortiment som de fristående butikerna, som de tomma paletterna och PRO-pans. Dessutom kan man ansöka om ett PROcard som ger dig 30 % rabatt på allt om du är i branschen. Tydligen räknas även vi skönhetsbloggare in i den skaran, vilket gör mig mycket exalterad! Ett PRO-card kostar runt 300/år eller 500/2 år.


                                               Ja. Man måste klämma på allt. Och fotografera allt.

Efter vi klämt och fotat klart begav vi oss till Rosenrummet där vi fick sätta oss vid små sminkstationer och Live Appeland (Regional manager of artists training) gav oss en sneak peek på hur det nya MAC Technique-progammet är utformat. All det omsorgsfullt lagd makeupen i rummet åkte av och steg för steg gick vi igenom hur Live sminkade den vackra modellen Nina och försökte återskapa det hos oss själva. Vi fick hjälp av en hel armé supertrevliga makeupartister som sprang runt som skottspolar för att hitta rätt produkter till oss och ge oss hjälpsamma tips. Så himla roligt! Looken bestod i stort av perfekt glowy hud, bronzigt smokey eye och nudeläppar.




Vi använde oss av en del av den kommande Temperature Rising- kollektionen och jag kan bara säga att Pro longwear bronzer är AH-MAH-ZING och kommer definitivt inhandlas om jag hinner få tag på ett innan de tar slut.


Efteråt gick vi till styrelserummet på Nobis Hotell där vi blev bortskämda med champagne, goodiebags, trerättersmiddag och ett otroligt trevligt sällskap.


Efter middagen blev det drinkar i loungen och jag och en liten skara stannade kvar ännu en stund för ännu mer drinkar men till slut var även jag tvungen att erkänna att det varit en lång dag och krypa ner mellan de vita lakanen. Tack Berit och Julie för ett otroligt roligt och lärorikt event!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad när du kommenterar, jag svarar i samma tråd- blir enklare så!