maj 22, 2013

MAC Mineralize Moisture Foundation


För några veckor sen kände jag att det var dags för en ny foundation, de jag hade kändes kakiga och tjocka och jag ville ha något lite lättare. Efter lite velade runt MAC-disken på Åhléns föll valet på den hyfsat nylanserade Mineralize Moisture. Inte visste jag att jag kort därefter skulle få just denna i goodiebagen från MAC-eventet, men det gör verkligen inget för den här är awesome!

Själva formulan är ganska tunn men levererar riktigt bra täckning och smälter in fint. Min hy känns riktigt utjämnad och täcker till och med de där finnarna på hakan. Trots detta känns den otroligt lätt och naturligt, som min hy men ungefär sjuhundra gånger bättre.

Som namnet antyder ger den här lilla gynnarn'  en hel del fukt också och det är ju grymt- men det är nog också det som gör att jag ser väldigt blank ut efter applicering. Lite puder i T-zonen är helt klart en nödvändighet och då blir resultatet hur bra som helst. Utjämnad hy med fin lyster! Den funkar på min hy som just nu är normal men jag misstänker att den kommer få ännu mer kärlek de kalla vintermånader då min hy är som torrast.

30ml/335 kr

NW20, NC20
NW20, NC20

4 kommentarer:

  1. Jag gillar verkligen den här, minus för att den glittrar i solljus dock...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har jag inte märkt! Får låtsats att jag är vampyr från Twilight isåfall ;)

      Radera
  2. Ser jag rätt? Är NW20 mörkare? Jag har NC15 och funderade på om jag kanske skulle behöva en mindre gul, men jag kan inte ha en mörkare foundation och den verkar inte finnas i NW15

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du ser inte fel, jag upplever det också som om NW20 är mörkare faktiskt!

      Radera

Jag blir jätteglad när du kommenterar, jag svarar i samma tråd- blir enklare så!